Friday, May 18, 2012

Titipan Buat Mu Ibu

Orang kata aku lahir dari perut Ibu...
Bila dahaga, yang susukan aku.. Ibu
Bila lapar, yang suapkan aku, Ibu
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. Ibu
Bila bangun tidur, aku cari.. Ibu
Bila nangis, orang pertama yang datang.. Ibu
Bila nak bermanja, aku dekati.. Ibu
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah.. Ibu
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.. Ibu
Bila takut, yang tenangkan aku.. Ibu
Bila nak peluk, orang yang aku suka peluk.. Ibu
Aku selalu teringatkan.. Ibu
Bila sedih, aku mesti telefon.. Ibu
Bila seronok, orang pertama yang aku nak beritahu.. Ibu
Bila bengang, aku suka luahkan pada.. Ibu
Bila takut, aku selalu panggil.. "Ibuuuuu..."
Bila sakit, orang yang paling risau adalah.. Ibu
Bila exam, orang yang paling sibuk juga.. Ibu
Bila buat hal, orang yang marah aku dulu.. Ibu
Yang masih peluk cium aku sampai hari ini.. Ibu
Yang selalu masak makanan kegemaranku.. Ibu
Yang selalu berleter kat aku.. Ibu
Yang selalu puji aku.. Ibu
Yang selalu nasihat aku.. Ibu
Bila nak kahwin, orang pertama yang aku tunjuk dan rujuk adalah.. Ibu

 Renungkan: "Kalau kamu sudah habis belajar dan bekerja, bolehkah kamu kirimkan wang untuk Ibu? Ibu bukan nak banyak, lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah..".

 Ingatlah bahawa Syurga kita di bawah telapak kaki Ibu.. Pengorbanan Seorang Insan Bergelar Ibu terlalu besar dan tidak mungkin terbalas seperti mana yang telah mereka curahkan pada kita sejak kita kecil sehingga ke hari ini. Kasihnya Ibu hingga ke Syurga. Tiada apapun yang dapat menggantikannya.

No comments:

Post a Comment